)به نام خدا)
«« یادی و ذکری از اولین شهید نهضت الهی حضرت امام خمینی ” ره ” »»

(( شهید سید یونس حسینی آغوزینی ))

این پیشتاز نهضت امام خمینی(ره) ، به علت روحیه مجاهدت و شور حسینی که در سر داشت ، مبارزه با رژیم سفاک پهلوی را با بصیرت و اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) ، با ایمان و استقامت کم نظیری پیگیری می کرد و به همین لحاظ چند بار توسط ساواک شناسایی و دستگیر ، زندانی و شکنجه می شود . سر انجام این سید جوان در یورش دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۲ دژخیمان شاه به مدرسه فیضیه قم ، با سایر طلبه ها مورد ضرب و شتم ماموران قرار می گیرد و بر اثر شدت جراحات وارده ، به شهادت می رسد .

امام خمینی (ره) پس از شهادت سید یونس ، در ملاقات با پدر و مادر این اولین شهید نهضت اسلامی و فیضیه می فرماید : من این سید را از فرزندم بیشتر دوست دارم .

همچنین امام در اطلاعیه ای که به مناسبت چهلمین روز گرامیداشت شهدای حوزه علمیه قم صادر می کند ، می نویسد : دیروز پدر قد خمیده مرحوم سیدیونس رودباری که آثار عظمت مصیبت چهره اش را در هم شکسته بود ، به ملاقات من آمد ، با چه زبانی می شود ، مادرهای فرزند مرده و پدرهای غمدیده را تسلیت داد.

( رحمت بی منتهی ، مغقرت عظمی و رضوان الهی نثار ارواح طیبه همه شهدای اسلام و مخصوصا روح پاک شهید سید یونس آغوزینی رودباری باد )

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم به عدد ما احاط به علمک الی یوم القیامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up